Onze ‘Niet goed, geld terug’ garantie


Bij De Merchandise Fabriek doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent over je bestelling. Producten die op maat worden gemaakt of bedrukt zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht en kunnen dus niet worden geretourneerd.

Wel geldt natuurlijk dat het geleverde product overeen dient te komen met de gemaakte afspraken. Hierin zijn de vooraf goedgekeurde digitale drukproef en evt. de goedgekeurde sample tijdens het productieproces altijd leidend.

Voldoet het geleverde product niet aan de gemaakte afspraken? Dan lossen wij dat voor je op. Dat garanderen we met onze ‘Niet goed, geld terug’ garantie: we produceren je bestelling zo snel mogelijk opnieuw om de gemaakte fout te herstellen, of je kunt jouw bestelling kosteloos retourneren en krijgt het volledige aankoopbedrag teruggestort. Aan jou de keuze.

Hieronder lees je hoe dit werkt en welke voorwaarden wij daarbij hanteren.




Hoe kan ik een klacht melden?

Ben je onverhoopt toch niet blij met jouw bestelling, dan kun je ons dit laten weten per e-mail. Je laat ons duidelijk weten waarom je niet tevreden bent met je bestelling en we vragen je om meerdere foto’s mee te sturen waarop het probleem goed zichtbaar is.

Op basis van je klacht en de foto’s bieden we je dan drie mogelijke oplossingen:



Retourneren van je bestelling en een gratis nieuwe levering met de snelst mogelijke levertijd

Retourneren van je bestelling en een volledige terugbetaling van je aankoopbedrag

Je besluit om de bestelling te houden en ontvangt van ons een korting / credit van 15%



Hoe werkt retourneren?

Voor het (na overleg) retourneren van je bestelling ontvang je van ons per e-mail een verzendlabel. Je hoeft voor de retourzending zelf dus geen extra kosten te maken.

Bij kleine bestellingen vragen wij je om het pakket zelf af te geven bij het dichtstbijzijnde PostNL verzendpunt. Bestellingen op pallets of grote aantallen dozen zullen wij bij je op laten halen op een door jou gekozen werkdag tussen 09:00 uur en 17:30 uur.




Waar geldt de garantie wel op?

Onze ‘Niet goed, geld terug’ garantie geldt op alles waar wij zelf invloed op hebben. Voor het produceren van je bestelling werken wij met de bronbestanden en gegevens zoals deze door jou zijn aangeleverd.

Lever je ons een korrelig bestand aan van lage kwaliteit? Dan kunnen wij dit natuurlijk ook niet mooi bedrukken. Hecht je veel waarde aan het gebruik van de juiste kleurtinten? Dan gaan we ervan uit dat jij ons zelf voorziet van de door jou gewenste Pantone (PMS) kleurnummers, zodat wij die als referentie kunnen aanhouden.

Kwalitatief mag je van ons verwachten dat wij altijd zullen gaan voor het maximaal haalbare, dat jouw bestelde artikelen dankzij een degelijke verpakking onbeschadigd zullen aankomen en dat wij ze altijd zo snel als mogelijk zullen verzenden.

Voor de bezorging vertrouwen wij op de diensten van gerenommeerde logistieke dienstverleners, zoals DPD, DHL en PostNL. Omdat we dit dus niet zelf doen, proberen wij je bestelling waar mogelijk iets eerder te verzenden, zodat jij je bestelling op tijd in huis hebt. Zelf kun je hierin natuurlijk ook helpen, door ruim op tijd te bestellen en niet te wachten tot het allerlaatste moment.

Waar geldt de garantie niet op?

Op alles waarop wij zelf redelijkerwijs invloed kunnen uitoefenen, geldt deze garantie. Op zaken waarop wij geen invloed hebben, kunnen we je geen garantie geven.

Lever je ons zelf een bestand aan met een spel- of opmaakfout of geef je ons een onjuist adres door voor de levering, dan geldt deze garantie niet. Dit vinden wij een stukje eigen verantwoordelijkheid van jou als klant. Uiteraard zullen wij wel altijd proberen om je alsnog zo goed mogelijk te helpen in dit soort situaties.

Tot slot kunnen wij geen garantie geven bij vertraagde leveringen als gevolg van uitzonderlijke omstandigheden, bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden, een pandemie, oorlog of (natuur)ramp. Als het halve land platligt vanwege een meter sneeuw, hopen we dat je begrijpt dat het ook voor onze partners moeilijk zal zijn om op normale wijze te kunnen blijven werken.

Dit geldt ook voor de feestdagen periode: wanneer iedereen gelijktijdig geschenken gaat bestellen, ontstaat een enorme piekdrukte waarin vertragingen nu eenmaal kunnen ontstaan. In dit soort situaties vragen wij om je begrip en geldt deze garantie dus niet.