Gratis ontwerpvoorstel
Gratis verzending
Update 10 augustus: We zijn volledig operationeel. Je kunt ons bereiken tijdens onze normale openingstijden en we kunnen je bestelling zonder vertraging leveren.


Veelgestelde vragen



Bestanden

Wat is PMS en waarom willen jullie PMS-kleuren weten?
PMS is een afkorting voor 'Pantone Matching System' en is een wereldwijde standaard voor het communiceren over kleuren in een ontwerp- en productieproces (bijv. tussen grafisch ontwerper, textielleverancier, drukkerij). PMS kleurcoderingen worden uitgegeven door het Amerikaanse bedrijf Pantone en kunnen middels een fysieke Pantone-kleurenwaaier worden vastgesteld en vergeleken. Kleuren op een beeldscherm kunnen weliswaar een indicatie geven van een bepaalde kleur, maar zullen altijd voor een ieder verschillend zijn als gevolg van o.a. beeldschermtype, merk, kleurprofielen, software, persoonlijke instellingen.

Bij de productie op basis van PMS-kleuren is het benaderen ('matchen') van een bepaalde specifieke PMS-kleurcode een belangrijke doelstelling. Door te communiceren in PMS-coderingen van kleuren geven wij jou als klant maximale controle over het uiteindelijke drukresultaat en voorkomen we teleurstellingen achteraf. Wil je maximale zekerheid over drukkleuren? Geef dan altijd vooraf duidelijk de gewenste PMS-kleuren aan ons door.
Wat is het verschil tussen vectoren en pixel-bestanden?
Pixelbestanden zijn opgebouwd uit vaak miljoenen kleine puntjes die samen een afbeelding vormen. Wanneer je pixelbestanden uitvergroot worden deze puntjes zichtbaar, waardoor de afbeelding snel blokkerig kan worden bij bedrukken of printen. Een pixelbestand kan dus niet oneindig worden uitvergroot met behoud van een optimale kwaliteit.

De tegenhanger van een pixelbestand is een vectorbestand. Een vectorbestand is een tekening die opgebouwd is uit lijnen welke ongeacht hoever je het bestand vergroot of verkleind altijd haar optimale kwaliteit behouden.

Omdat iedereen zijn logo uiteindelijk zo mooi mogelijk op het product wilt hebben staan, zullen wij je in de meeste gevallen vragen een vectorbestand aan te leveren. Een vectorbestand is meestal herkenbaar aan de extensie EPS, PDF of AI. De meest voorkomende pixelbestanden zijn JPG, PNF, GIF en TIFF.

Verdere informatie over de aanleverspecificaties vind je hier.
Hoe kom ik aan een vectorbestand van mijn logo?
In veel gevallen beschikt het bedrijf of het persoon die het logo voor je ontwikkeld heeft over het gevectoriseerde bestand hiervan. Probeer het benodigde bestand dus eerst via de weg deze weg te verkrijgen. Misschien heb je dit al eens gedaan voor die ene drukker die de visitekaartjes, het briefpapier of ander huismateriaal heeft geleverd?

Heb je het logo niet als vectorbestand beschikbaar? Geen zorgen. Wij kunnen een pixelbestand natekenen als logo in vectoren. De kosten hiervoor bedragen €39,95 per logo exclusief BTW. Je krijgt het vectorbestand van ons toegezonden zodat je voor nu en in de toekomst zelf de beschikking hebt over een kwaliteitsbestand van jouw logo.
Hoe kan ik mijn bestanden (logo) aanleveren?
In je winkelmandje vind je een uploadknop waardoor je de mogelijkheid hebt om je bestand direct met je aanvraag of order mee te sturen. In de meeste gevallen hebben wij jouw logo of artwork als vectorbestand nodig om je te kunnen voorzien van een gratis digitale proef.

Uiteraard is het ook gewoon mogelijk je bestanden te mailen naar verkoop@merchandisefabriek.nl. Vergeet in dit geval niet je offerte- of ordernummer te vermelden. Zo kunnen wij je zo snel mogelijk helpen.

Verdere informatie over de aanleverspecificaties vind je hier.
Waar kan ik mijn bestanden uploaden?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Wat zijn jullie aanleverspecificaties?
Om een optimaal eindresultaat te kunnen behalen zijn er bij het aanleveren van je bestanden wat zaken waarmee je rekening moet houden:

Wanneer je een logo wilt laten bedrukken, vragen we je deze aan te leveren als vectorbestand. Met behulp van een vectorbestand kunnen we je een haarscherpe opdruk garanderen. Een vectorbestand is vaak herkenbaar aan één van de volgende extensies: .AI, .EPS of .PDF. Zorg er voor dat letters en cijfers binnen dit bestand zijn omgezet naar lettercontouren. Wanneer dit niet het geval is zou het namelijk zo kunnen zijn dat het lettertype van de letters en/of cijfers verspringt, en dat willen we voorkomen natuurlijk.

Als je een tekst wilt laten bedrukken, vragen we je om aan te geven in welk lettertype je de tekst zou willen opmaken. Stuur het betreffende lettertype (.ttf bestand) altijd even mee, zodat we vanuit de ontwerpstudio direct voor je aan de slag kunnen gaan.

Om teleurstellingen qua kleur te voorkomen, raden we je aan de kleuren binnen het bestand te refereren aan unieke PMS kleuren. Door te communiceren in PMS-coderingen geven wij jou als klant maximale controle over het uiteindelijke drukresultaat.

Verdere informatie over de aanleverspecificaties vind je hier.
Kan ik mijn bestanden opmaken met een editor of template?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Ik heb meerdere designs, moet ik nu meerdere orderregels in mijn winkelmandje plaatsen?
Ja, wanneer je verschillende logo's wilt gebruiken zal je in de meeste gevallen meerdere orderregels moeten plaatsen. De minimale afnames die bij de producten staan vermeld, gelden per uniek ontwerp. Staffelkortingen zijn altijd gebaseerd op de toepassing van 1 ontwerp voor de gehele serie. Dit komt omdat per uniek ontwerp aparte starthandelingen moeten worden uitgevoerd om de drukmachine hierop in te stellen.

Wil je dus 500 stuks van een bepaald artikel bestellen, evenredig verdeeld over twee verschillende ontwerpen? Dan plaats je 2x 250 stuks in het winkelmandje en kun je per orderregel het juiste bestand (logo) uploaden. Bij het gebruik van verschillende ontwerpen behandelen wij iedere orderregel als aparte bestelling.

Heb je meer dan 4 verschillende ontwerpen die je in verschillende series wilt laten bedrukken op een bepaald artikel? Neem dan even contact met ons op, zodat we een speciale prijs voor je kunnen maken.
Kunnen jullie mijn bestanden opmaken / designen / aanpassen?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Waaruit bestaat jullie gratis ontwerpservice?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Waarom is een .JPEG of .PNG-afbeelding niet geschikt voor druk?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Wat is het verschil tussen CMYK, RGB (Hex) en PMS (Pantone)?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Zijn er kleuren die ik beter niet kan gebruiken in mijn ontwerp?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.
Ik heb zelf geen geschikt logo, wat nu?
Dit antwoord is helaas nog niet beschikbaar.

Assortiment en productinfo

Welke producten kan ik bestellen bij De Merchandise Fabriek?
Ons assortiment bestaat uit meer dan 2.500 verschillende promotieartikelen, relatiegeschenken en give-aways. Er is dus vrijwel altijd wel een product beschikbaar wat aansluit bij jouw (marketing)actie of evenement. Bekijk hier al onze producten.

Dankzij onze handige filtermogelijkheden vind je zelf snel een geschikt product. Kom je er niet uit of heb je wat advies nodig? Onze productspecialisten helpen je graag bij het vinden van jouw ideale promotional, give-away of relatiegeschenk. Zoek je een custom made artikel, of wil je iets afwijkends bestellen? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.
Kunnen jullie mij een catalogus toesturen?
Wij hebben ervoor gekozen om geen (papieren) catalogus te ontwikkelen. Alle relatiegeschenken en promotieartikelen die wij verkopen vind je terug op onze website. Natuurlijk helpen onze productspecialisten jou graag met persoonlijk advies bij het maken van de juiste keuze.

De populariteit van promotionele artikelen en hun prijzen veranderen tegenwoordig zeer snel, waardoor een gedrukte catalogus al snel verouderd zal raken. Door geen (papieren) catalogus te ontwikkelen en verspreiden besparen wij een hoop kosten. Dit zorgt ervoor dat wij jou altijd kunnen voorzien van de scherpst mogelijke prijzen.
Kan ik gratis een sample/proefexemplaar van een product ontvangen?
Wij willen jou graag de scherpst mogelijke prijzen kunnen blijven bieden. Het onvoorwaardelijk gratis versturen van samples is een kostbare service die we uiteindelijk alleen zouden kunnen blijven aanbieden, als wij de kosten hiervan zouden gaan doorberekenen in onze productprijzen. Omdat wij dat graag willen voorkomen, hanteren wij een aantal spelregels bij het aanvragen van een sample/proefexemplaar:

  • Naar particulieren kunnen wij helaas geen gratis samples versturen. Het is wel mogelijk om tegen betaling van de artikelprijs + €9,95 verwerkingskosten een proefexemplaar te bestellen. Plaats je vervolgens binnen 14 dagen een bestelling voor het artikel, dan crediteren wij de betaalde kosten
  • Naar zakelijke klanten sturen wij blanco samples met een waarde van max. €5,00 én samples van een eerder door ons uitgevoerde opdracht volledig kosteloos. Bij artikelen met een hogere waarde berekenen wij de artikelprijs + €9,95 verwerkingskosten. Plaats je vervolgens binnen 14 dagen een bestelling voor het artikel, dan crediteren wij de betaalde kosten
  • Voor vaste of terugkerende klanten zullen wij doorgaans geen kosten in rekening brengen voor het versturen van samples of proefexemplaren
  • Brengen jullie, naast de vermelde prijzen, nog extra kosten in rekening?
    Nee. Wij houden van duidelijkheid, zeker als het gaat om prijzen. Daarom werken wij op onze gehele website met duidelijke all-in prijzen. What you see, is what you get. Je betaalt dus alleen de aangegeven prijs, hier komen verder geen extra kosten meer bij. Instelkosten, filmkosten en andere kosten die we maken voor de productie van jouw bestelling zijn altijd inbegrepen in onze all-in prijs.
    Kan ik ook een lager aantal bestellen dan de vermelde minimale afname?
    Het is helaas niet mogelijk om een kleinere oplage dan de bij het artikel vermelde minimale afname te bestellen. In veel gevallen is het wel mogelijk om een combinatie te maken van verschillende kleurvarianten van een artikel.

    Voorbeeld: voor een bepaald model petten geldt een minimale afname van 100 stuks. Het is dan mogelijk, mits de opdruk op de gehele serie caps exact hetzelfde blijft (inclusief de kleuren hierin), om bijvoorbeeld 25 stuks rode, 25 stuks gele, 25 stuks blauwe en 25 stuks groene caps te ontvangen. Dit kan op aanvraag via onze klantenservice worden geregeld.
    Hebben jullie alle artikelen zelf op voorraad?
    Wij werken met een groot netwerk van betrouwbare Europese toeleveranciers en verschillende gespecialiseerde drukkerijen. Door verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken, blijven wij flexibel en kunnen wij als onafhankelijke internetspeler steeds weer de beste deal voor jou selecteren. Dankzij deze brede horizon kunnen wij altijd scherp en actueel blijven. We worden immers niet beperkt door eigen investeringen in machines en productietechnieken (die vandaag de dag toch steeds sneller alweer verouderd raken).

    De promotionele wereld verandert razendsnel en wordt steeds gevoeliger voor trends. Artikelen die vandaag niet aan te slepen zijn, kunnen volgend jaar onverkocht op de plank blijven liggen. Wij hebben daarom de duidelijke keuze gemaakt om zelf niet te investeren in rijen stellingen en stapels dozen, maar dankzij slimme IT-koppelingen gebruik te maken van de voorraden van onze externe partners.

    In plaats van te speculeren waar de promotionele vraag naartoe zal gaan, investeren wij liever in het bestelgemak waarmee je via onze webshop jouw bestelling plaatst, verrassend goede service en onze flexibiliteit om steeds weer snel mee te kunnen blijven veranderen met de markt. We verkopen daardoor ook geen artikelen waar wij 'vanaf moeten', maar artikelen die actueel zijn en passen bij promotionele vraag van vandaag.
    Ik zoek iets afwijkends, kunnen jullie dat ook?
    Met een basisassortiment van meer dan 2.500 verschillende promotieartikelen, relatiegeschenken en give-aways hebben wij vrijwel altijd wel een passend promotieartikel beschikbaar voor je vraag. Kom je er zelf niet uit en kun je wel wat advies gebruiken? Onze productspecialisten helpen je graag bij het vinden van jouw ideale promotieartikel.

    Kunnen we jouw perfecte promotional niet leveren vanuit ons basisassortiment, zoek je een custom made artikel of wil je iets afwijkends bestellen? Ook in dat geval staan wij graag voor je klaar. Dankzij ons netwerk van betrouwbare productiepartners in Europa en het Verre Oosten, zijn wij vaak in staat om ook voor afwijkende vragen de juiste schakels met elkaar te verbinden en je van een scherpe aanbieding te voorzien. Vraag vrijblijvend een offerte aan!
    Voldoen al jullie producten aan de Europese wetgeving?
    Als ondernemer wil je jouw bedrijf promoten met kwaliteitsproducten die jouw klanten op een positieve manier confronteren met je merknaam, zonder bang te hoeven zijn voor klachten. Hoewel een scherpe prijs vanzelfsprekend wenselijk is, zullen wij daarvoor nooit concessies doen op productveiligheid en de hoge kwaliteitseisen die we stellen aan onze artikelen en leveranciers.

    Onze promotieartikelen worden voor meer dan 95% Europees ingekocht. Wij werken hiervoor uitsluitend samen met fabrikanten die voldoen aan de hoogste Europese standaarden en certificeringen als het gaat om productveiligheid, naleving van milieuregels en aandacht voor maatschappij en duurzaamheid. Een steeds groter wordend aantal artikelen in ons assortiment is zelfs uitvoerig getest en gecertificeerd door onafhankelijke keuringsinstanties. Hiermee behoren wij tot de voorlopers in onze branche.
    Kan ik de artikelen ook onbedrukt/blanco bestellen?
    Jazeker, vrijwel alle artikelen die je aantreft in onze webshop kunnen ook blanco worden besteld. De minimale aantallen zoals vermeld bij het artikel, zullen doorgaans echter ook voor onbedrukte artikelen worden gehanteerd (uitgezonderd sample bestellingen).
    Ziet mijn bestelling er bij een herhaalorder altijd exact hetzelfde uit?
    Wij streven ernaar om het drukresultaat bij een herhaalorder zo exact mogelijk overeen te laten komen met het eindresultaat van de eerdere productie. We gebruiken hiervoor zoveel als mogelijk dezelfde machine-instellingen, zeeframen, mallen, drukkleuren, etc. Hierdoor kunnen we doorgaans een sterk gelijkend eindresultaat realiseren.

    Echter vanwege verschillende productietechnische factoren en handmatige instelhandelingen kunnen we niet uitsluiten dat bij een herhaalproductie lichte afwijkingen (in productkleur, bewerkingskleur, positionering, formaten) waarneembaar zullen zijn, t.o.v. het eindresultaat van de eerdere bestelling. Kleine afwijkingen zijn in de praktijk nooit volledig uit te sluiten en helaas kunnen wij bij herhaalopdrachten daarom geen 100% exacte overeenkomst garanderen. We streven uiteraard wel altijd naar een zo exact mogelijke benadering.
    Ik heb een kleiner of groter aantal van mijn bestelling ontvangen, hoe kan dat?
    Het produceren en bedrukken van promotieartikelen is een maatwerk proces. Uit ervaring weten wij dat bij iedere productie een klein percentage van de artikelen uit een geproduceerde serie tijdens onze strenge kwaliteitscontrole wordt afgekeurd vanwege misdrukken of productiefoutjes. Om te voorkomen dat we uiteindelijk te weinig leveren, schieten we in eerste instantie iets hoger in voor productie, zodat er uiteindelijk ook na de kwaliteitscontrole nog voldoende goedgekeurde artikelen over blijven.

    Wanneer het aantal misdrukken of productiefoutjes na kwaliteitscontrole kleiner blijkt te zijn dan ons historisch gemiddelde foutpercentage, kan het dus voorkomen dat we een iets groter aantal leveren dan je bestelt hebt. Dit is helaas niet te voorkomen en wij hanteren hierbij de toleranties zoals deze in de markt gebruikelijk zijn, namelijk maximaal 10% meer- of minderlevering.

    Bestelling

    Hoe vraag ik een offerte aan?
    Wanneer je op onze website een product hebt gevonden waarvoor je een offerte wenst te ontvangen, kun je op de productpagina in enkele stappen jouw product samenstellen, inclusief de eventueel gewenste bedrukkingen. Aan de rechterkant zie je direct een opsomming van je gekozen opties en wat dit in totaal zal gaan kosten.

    Via de link 'Download als PDF' kun je dit aanbod eenvoudig laten omzetten naar een PDF-offerte die je zelf kunt printen of opslaan op je computer. Via de link 'Mail deze offerte' kun je het aanbod eenvoudig als offerte laten mailen, bijvoorbeeld naar jezelf of naar een collega.

    Om een offerte te accepteren en om te zetten in een bestelling, klik je op de groene knop 'Offerte accepteren' die je zowel in de e-mails als op de PDF-offerte kunt terugvinden. Volg de stappen op onze website en je bestelling is zo geplaatst, zonder gedoe!
    Maken jullie gratis en vrijblijvend een drukproef?
    Ben je benieuwd hoe jouw logo er op het product uit zal zien? Wij begrijpen dat je graag vooraf wilt zien wat je precies gaat bestellen. Daarom helpen we je graag om jouw idee visueel te maken middels een gratis digitaal ontwerpvoorstel. Zo weet je vooraf precies wat je straks kunt verwachten. Onze ontwerpservice is niet alleen gratis, maar ook geheel vrijblijvend.

    Wil je een gratis digitaal ontwerpvoorstel van ons ontvangen? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan via onze website en upload daarbij je logo (in het offertemandje). Eventueel kun je middels een opmerking bij je aanvraag jouw ontwerpwensen verder toelichten. Vervolgens gaat onze studio voor je aan de slag en ontvang je binnen 24 uur een digitaal voorbeeld van jouw logo op het gekozen artikel!
    Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
    Bij ieder product op onze website wordt de levertijd in werkdagen vermeld. Wij werken van maandag t/m vrijdag (behalve op nationale feestdagen). De vermelde levertijd gaat in op het moment dat wij jouw schriftelijke goedkeuring hebben ontvangen op de drukproef en we dus kunnen gaan starten met de productie van je bestelling.

    Bij steeds meer producten proberen we je op voorhand al van een uiterlijke afleverdatum te voorzien. Op de productpagina kun je dan zien op welke datum wij jouw bestelling zullen leveren, wanneer je vóór de aangegeven tijd jouw bestelling plaatst en ons binnen 24 uur je goedkeuring op het artwork geeft.
    Hoe plaats ik mijn bestelling?
    Wij kunnen jouw bestelling het snelst verwerken wanneer je deze plaatst via onze webshop. Dit kan rechtstreeks vanaf de productpagina door het artikel in het winkelmandje te plaatsen en vervolgens door te klikken via de groene knop 'Direct bestellen'.

    Wil je een offerte die je van ons hebt ontvangen omzetten naar een bestelling? Dit kan eenvoudig door te klikken op de groene knop 'Offerte accepteren' die je op al onze digitale offertes kunt terugvinden.

    In beide gevallen vragen we je om een paar belangrijke gegevens die we nodig hebben om jouw bestelling te kunnen leveren. Geen eindeloze stappen met moeilijke vragen, maar gewoon in 2 minuten geregeld. En betalen? Dat doe je pas nadat je onze drukproef hebt ontvangen en daarop jouw akkoord hebt gegeven. Bestellen zonder gedoe, noemen wij dat.
    Moet ik een account aanmaken om bij jullie te kunnen bestellen?
    Nee, we zouden het vinden het erg klantonvriendelijk vinden om jou eerst een hindernisparcours te laten doorlopen, alvorens je jouw bestelling bij ons kunt plaatsen. Je kunt dus gewoon eenvoudig bestellen via onze website, zonder het gedoe van accounts aanmaken en ingewikkelde wachtwoorden die aan allerlei voorwaarden moeten voldoen. Wel zo makkelijk, bestellen zonder gedoe!
    Kan ik ook per e-mail bestellen?
    Wij kunnen jouw bestelling het snelst verwerken wanneer je deze plaatst via onze webshop. Dit kan rechtstreeks vanaf de productpagina's op onze website of via de groene bestelknoppen die je op onze digitale offertes kunt terugvinden.

    Je bestelling komt dan direct op de juiste plaats binnen in ons ordersysteem. Uiteraard is het ook mogelijk om een bestelling per e-mail bij ons aan te leveren. Houd er dat wel rekening mee dat het langer kan duren alvorens je bestelling wordt verwerkt.
    Krijg ik een orderbevestiging als ik bestel?
    Wanneer je via onze website bestelt, ontvang je binnen enkele minuten na het plaatsen van je bestelling een automatische bevestiging per mail. Geef je per mail akkoord op een voorstel of offerte die je van ons hebt ontvangen? Dan zal één van onze productspecialisten de bestelling handmatig per email bevestigen.

    Na ontvangst van je logo of ander artwork gaat onze studio voor je aan de slag met de opmaak van een digitale drukproef op basis van de aangeleverde bestanden. Vervolgens kun je binnen 24 uur onze digitale drukproef verwachten (per mail). Nadat wij jouw schriftelijke goedkeuring op onze drukproef hebben gekregen, ontvang je van ons de definitieve orderbevestiging waarmee wij je bestelling, het afleveradres en de leverdatum bevestigen.
    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Je bestelling gaat doorgaans al snel door naar productie, zodat we geen tijd verliezen en een tijdige levering voor je kunnen gaan bewerkstelligen. Of het nog mogelijk is om je bestelling te wijzigen, verschilt vaak per situatie. We zoeken graag even voor je uit of de gewenste wijziging nog mogelijk is.

    Indien je een wijziging wenst door te voeren in jouw bestelling, dien je dit zo spoedig mogelijk aan ons te laten weten door een mail te sturen naar verkoop@merchandisefabriek.nl. Vermeld hierbij altijd duidelijk het ordernummer of factuurnummer van je bestelling en de gewenste wijziging die je zou willen doorvoeren.

    Zodra je bestelling eenmaal in productie is genomen, is het doorgaans niet meer mogelijk om nog wijzigingen door te voeren en ben je dan ook verplicht om de bestelling af te nemen.
    Kan ik het afleveradres nog wijzigen?
    Je bestelling gaat doorgaans al snel door naar productie, zodat we geen tijd verliezen en een tijdige levering voor je kunnen gaan bewerkstelligen. Indien je het afleveradres voor je bestelling nog wilt wijzigen, dien je dit zo spoedig mogelijk te laten weten door een mail te sturen naar verkoop@merchandisefabriek.nl. Vermeld hierbij altijd duidelijk het ordernummer of factuurnummer van je bestelling. Vanaf 24 uur nadat je ons jouw goedkeuring op de drukproef hebt gegeven, is het niet meer mogelijk om het afleveradres nog te laten wijzigen.
    Kan ik mijn bestelling laten versturen naar meerdere adressen?
    Dit kunnen we op aanvraag vaak wel voor je regelen. We kunnen bijvoorbeeld de aantallen van je totale bestelling verspreid leveren over meerdere locaties. In samenwerking met onze fulfilmentpartners kunnen wij daarnaast in Nederland & België ook de verspreiding naar individuele ontvangers verzorgen, bijvoorbeeld voor spaaracties en andere marketingacties van onze opdrachtgevers. Informeer hiervoor gerust naar de prijzen en mogelijkheden.
    Ontvang ik statusupdates over mijn bestelling?
    Na jouw schriftelijke goedkeuring op de drukproef en onze orderbevestiging waarmee wij je bestelling, het afleveradres en de leverdatum bevestigen, ontvang je in principe geen tussentijdse statusupdates over jouw bestelling. Wanneer je niets van ons hoort, kun je ervan uitgaan dat alles volgens planning verloopt. Uiterlijk in de nacht voor levering ontvang je van ons een e-mail met verzendbevestiging en track&trace.
    Wat is de status van mijn bestelling?
    Wanneer je een bestelling bij ons hebt geplaatst ontvang je van ons hiervan altijd een bevestiging per e-mail. Gaat het om een bestelling met bedrukte artikelen, dan ontvang je binnen 24 uur per e-mail een drukproef of ontwerpvoorstel vanuit onze studio.

    Pas nadat je helemaal tevreden bent over ons ontwerpvoorstel en wij jouw schriftelijke akkoord op de drukproef hebben ontvangen, ontvang je van ons de definitieve orderbevestiging incl. leverdatum. Vanaf dat moment gaan we gaan de slag met de productie van je bestelde artikelen.

    Mocht er iets niet goed gaan, dan nemen wij contact met je op. Wanneer je niets van ons hoort, kun je ervan uitgaan dat alles volgens planning verloopt. Uiterlijk in de nacht voor levering ontvang je van ons een e-mail met verzendbevestiging en track&trace.
    Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wanneer je jouw bestelling wenst te annuleren dien je dit zo spoedig mogelijk te laten weten door een mail te sturen naar verkoop@merchandisefabriek.nl. Vermeld hierbij altijd duidelijk het ordernummer of factuurnummer van de bestelling.

    We zullen de annulering voor je in orde maken, waarbij we altijd €9,95 administratiekosten (excl. BTW) in rekening zullen brengen. Annuleren is mogelijk zolang je bestelling nog niet in productie is genomen (na goedkeuring drukproef). Zodra je bestelling in productie is genomen, kan deze niet langer worden geannuleerd en zullen de kosten van de bestelling in rekening worden gebracht.
    Kan ik mijn ontvangen artikelen retourneren?
    Onbedrukte artikelen kunnen altijd binnen 14 dagen worden geretourneerd. Artikelen die speciaal voor jouw bestelling van een personalisatie (bedrukking, borduring of andere personalisatie) zijn voorzien, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen daardoor niet meer worden geretourneerd.

    Wanneer de artikelen onverhoopt beschadigd zijn aangekomen of wanneer de personalisatie niet correct is uitgevoerd (conform drukproef), raden wij je aan om contact met ons op te nemen, zodat wij uiteraard kunnen zorgen voor vervanging of een andere passende oplossing.

    Betaling

    Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
    Pas nadat we jouw goedkeuring op de drukproef hebben ontvangen, ontvang je van ons een definitieve orderbevestiging en (pro-forma)factuur waarmee je de betaling in orde kunt maken via de aangegeven instructies.

    Op dit moment kun je jouw bestelling alleen betalen via iDEAL (alleen voor Nederlandse klanten) of middels een handmatige bankoverschrijving van het factuurbedrag. Vermeld in dat laatste geval wel altijd het factuurnummer bij je betaling, zodat wij deze snel kunnen verwerken en de levering van je bestelling geen vertraging oploopt.
    Kan ik als particulier bij De Merchandise Fabriek bestellen?
    Wij vinden het een ouderwetse gedachte om bepaalde klantgroepen uit te sluiten, daarom is bij ons iedereen van harte welkom! Of je nu op zoek bent naar relatiegeschenken voor je bedrijf, merchandise voor je sportvereniging of promotieartikelen voor een hobbyclub; je hoeft bij ons geen KvK-uittreksel aan te leveren om een bestelling te kunnen plaatsen.

    Houd er wel rekening mee dat al onze producten een minimale afname hebben, hieronder kunnen wij helaas niet leveren. Naar particulieren versturen wij geen gratis samples en je betaling dient altijd vooraf te worden voldaan via iDEAL of handmatige bankoverschrijving.
    Zijn de prijzen op jullie website inclusief of exclusief BTW?
    Omdat wij voornamelijk zaken doen met bedrijven, staan alle prijzen op onze website zonder BTW vermeld. Wanneer je doorklikt naar het winkelmandje, wordt de BTW daar bij opgeteld. Bestel je dus niet namens een bedrijf, dan zal je even door moeten klikken naar het winkelmandje om te zien wat de totaalprijs incl. BTW zal zijn. Op de meeste artikelen die wij verkopen is het 21% BTW-tarief van toepassing.
    Mijn bedrijf is buiten Nederland gevestigd, kan ik zonder BTW bestellen?
    Wanneer uw bedrijf in een ander EU-land is gevestigd en beschikt over een geldig Europees BTW-nummer, kunnen wij je bestelling intracommunautair (zonder BTW) verwerken. In dat geval hoeven wij geen 21% Nederlandse BTW aan u door te belasten. Wij controleren BTW-nummers op hun geldigheid via de website van de Europese Commissie (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatRequest.html).

    Ook wanneer uw bedrijf is gevestigd in een land buiten de Europese Unie en de levering van de goederen ook buiten de EU zal plaatsvinden, kunnen wij je bestelling zonder BTW leveren.
    Waar kan ik mijn factuur terugvinden?
    Je ontvangt je factuur van ons altijd per e-mail. Mocht je een factuur kwijt zijn en opnieuw willen opvragen, dan kun je hiervoor een mail sturen naar administratie@merchandisefabriek.nl. Onze administratie zorgt ervoor dat je de factuur nogmaals toegezonden krijgt.
    Welke betaalmethoden worden door jullie geaccepteerd?
    Op dit moment bieden wij de volgende betaalmethoden aan:

  • iDeal - betaal veilig online via jouw eigen bank. De betaling wordt direct verwerkt en je ontvangt hiervan direct een betalingsbevestiging per e-mail (alleen in Nederland)

  • Handmatige overschrijving - betaal het via een handmatige overboeking van het factuurbedrag naar onze bankrekening. Het kan 1-3 dagen duren totdat jouw betaling door ons is ontvangen en verwerkt
  • Wat zijn jullie bankgegevens?
    Bij het betalen van jouw bestelling middels een handmatige bankoverschrijving kun je de volgende gegevens gebruiken:

    IBAN: NL72 INGB 0006 7733 98
    Rekeninghouder: MYCHANDISE
    Bank: ING NL
    BIC: INGBNL2A
    Moet ik direct afrekenen?
    Je hoeft je bestelling bij ons niet direct af te rekenen. Je kunt via onze website dus eenvoudig je bestelling plaatsen, ook wanneer je niet direct in de gelegenheid bent om de betaling via internetbankieren direct te regelen. Pas nadat we jouw goedkeuring op de drukproef hebben ontvangen, ontvang je van ons een definitieve orderbevestiging en (pro-forma)factuur waarmee je de betaling in orde kunt maken via de aangegeven instructies.
    Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
    De betaling dient vóór levering te zijn voldaan. Om geen risico te lopen dat de levering van je bestelling onnodige vertraging oploopt, adviseren we om jouw betaling tijdig te regelen. Zodra je bestelling in productie wordt genomen (na akkoord op de drukproef) heb je dus nog enkele dagen de tijd om de betaling te regelen.

    Voor Nederlandse klanten kan dit het snelst en eenvoudigst via iDEAL. Je betaling wordt dan real-time verwerkt in ons systeem en je ontvangt hiervan direct een betalingsbevestiging per e-mail. Bij een betaling via handmatige bankoverschrijving kan het 1-3 dagen duren totdat jouw betaling door ons is ontvangen en verwerkt.
    Kunnen wij bij jullie op rekening betalen?
    Als online aanbieder van promotieartikelen en relatiegeschenken willen wij jou altijd de scherpst mogelijke prijzen kunnen bieden. In tegenstelling tot bij de prijzen van de traditionele relatiegeschenkenhandel, bevatten onze prijzen gëën opslag voor debiteurenrisico en kredietlimiet. Mede hierdoor zijn wij in staat om jou de best mogelijke prijzen te bieden.

    Om jou nu en in de toekomst van de best mogelijke prijzen te kunnen blijven voorzien, vragen we je om je bestelling te betalen voorafgaand aan de levering. Op aanvraag kunnen vaste klanten en overheidsorganisaties hun bestelling met een betalingstermijn van 30 dagen op rekening betalen.

    Verzending

    Met welke vervoerders verzenden jullie?
    Wij maken gebruik van een netwerk van verschillende vervoerspartners. Per zending selecteren wij steeds de meest geschikte vervoersoptie voor jouw bestelling. In de praktijk verzenden wij doorgaans de meeste bestellingen via DHL, DPD en PostNL.

    Grote pakketten met een afwijkend formaat, zware zendingen en pallets worden verzonden via verschillende zelfstandige binnen- en buitenlandse transporteurs.
    Op welke dagen worden bestellingen bezorgd?
    Vrijwel al onze vervoerders leveren pakketten alleen af op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 08:00 en 18:00 uur.

    PostNL levert op consumentenadressen in Nederland ook op zaterdag, doorgaans tussen 08:30 en 18:00 uur. Op zakelijke adressen (bedrijventerreinen) bezorgt PostNL alleen doordeweeks.

    DHL en DPD bezorgen in principe alleen doordeweeks. In sommige situaties kan het echter voorkomen dat DHL of DPD tóch een afleverpoging op zaterdag doet. Dit gebeurt meestal alleen bij consumentenadressen (niet op bedrijventerreinen) en alleen wanneer de transporteur voldoende pakketten heeft om een rit te kunnen maken in een bepaalde wijk.
    Wat zijn de verzendkosten?
    Wij hanteren een all-in prijsmodel, waarbij een standaard verzending naar 1 adres in Nederland of België altijd is inbegrepen. Hiervoor zullen dus geen extra kosten in rekening worden gebracht. Wij kunnen je bestelling ook per Express of koerier verzenden, hiervoor gelden meerprijzen.

    De verzendkosten voor een levering van jouw bestelling naar een ander land dan Nederland of België kunnen worden opgevraagd via onze klantenservice.
    Hoelang duurt de levering van mijn bestelling?
    Vanaf het moment dat wij de zending hebben overgedragen aan de vervoerder en je van ons de track & trace email hebt ontvangen, zal het maximaal enkele werkdagen duren totdat het pakket door de vervoerder zal worden afgeleverd.

    Leveringen die vanuit onze binnenlandse productiepartners worden verzonden, worden doorgaans de volgende werkdag al bij je bezorgd. Wordt jouw bestelling in het buitenland geproduceerd, dan kan het 3-4 werkdagen duren totdat de vervoerder jouw bestelling zal komen bezorgen.

    In de leverdatum die je van ons ontvangt bij het plaatsen van je bestelling, houden wij zelf rekening met de doorlooptijden van het (internationale) transport. Je kunt er dus op vertrouwen dat je jouw bestelling uiterlijk op de beloofde leverdatum in huis hebt.
    Waarom betaal ik spoedkosten om mijn bestelling sneller in huis te hebben?
    Om het productieproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, worden productieorders ruim van tevoren ingepland door onze productiepartners. Om jou de scherpst mogelijke prijzen te bieden, proberen we tijdens het inplannen zoveel mogelijk combinatievoordeel te genereren en ieder gaatje in de productieplanning op te vullen. Dankzij deze geavanceerde puzzel, kunnen de machines op maximale productiviteit blijven draaien en kan de productie efficiënter en dus goedkoper plaatsvinden.

    Bij artikelen die door onze buitenlandse productiepartners worden geproduceerd of bedrukt, heeft het transport een belangrijke invloed op de prijs. Standaard wordt je bestelling per vrachtwagen naar Nederland of België getransporteerd (meest voordelig). Voor spoedorders hebben wij de mogelijkheid om het wegtransport te vervangen door transport per vliegtuig. Hiermee kunnen we de levering vaak meerdere werkdagen versnellen, echter is een transport per vliegtuig (aanzienlijk) duurder dan via de weg.
    Krijg ik een track & trace nadat mijn bestelling is verzonden?
    Zodra je bestelling uit productie is gekomen en door ons is overgedragen aan de vervoerder, ontvang je uiterlijk in de nacht voor levering per e-mail een verzendbevestiging met track & trace. Hiermee kun je zelf de levering van jouw bestelling volgen via de website van de vervoerder.

    Geen track & trace e-mail ontvangen? Vraag er dan naar bij onze klantenservice.
    Welke garantie krijg ik voor de levering van mijn bestelling?
    Voor de levering van onze bestellingen werken wij samen met betrouwbare (inter)nationale vervoerspartners, waaronder DHL, DPD en PostNL. Voor spoedleveringen met koeriers en palletzendingen werken wij ook zoveel mogelijk met vaste transporteurs, zodat we een optimale betrouwbaarheid kunnen waarborgen. Wij sturen je een track & trace, zodat je altijd zelf kunt volgen waar jouw bestelling zich bevindt.

    In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een zending vertraging ondervindt bij de transporteur. Het is daarbij vaak niet altijd direct duidelijk waar de oorzaak ligt van de verlate levering en soms kan het gebeuren dat een pakket zelfs tijdelijk niet kan worden getraceerd. Gelukkig verloopt ruim 98% van de leveringen zonder problemen, maar mocht er toch iets misgaan dan proberen wij altijd de oorzaak voor je te achterhalen en het probleem voor je op te lossen.

    Omdat wij geen invloed hebben op de operationele werkwijze van deze vervoerders, kunnen wij hiervoor geen garantie bieden. We adviseren je daarom altijd om tijdig te bestellen en wat extra marge in te bouwen wanneer je jouw bestelling op een bepaalde datum nodig hebt. Voor meer zekerheid over de bezorging van je bestelling kun je kiezen voor een Express-levering of een levering per koerier.
    Kunnen jullie mijn bestelling per Express of koerier leveren?
    Wanneer je meer zekerheid wilt over de levering van je bestelling is het slim om te kiezen voor een Express-levering of een levering per koerier. Bij een Express levering garandeert de vervoerder een tijdige levering op een vooraf vastgestelde afleverdag.

    Bij een koerierslevering wordt - speciaal voor jouw bestelling - een koerier geboekt die je bestelling per bestelauto of vrachtwagen rechtstreeks vanaf de productielocatie naar jouw opgegeven afleveradres zal brengen. Zo ben je verzekerd van een supersnelle én betrouwbare aflevering van jouw bestelling.

    Voor Express of koeriersleveringen gelden meerprijzen. Deze zijn afhankelijk van diverse factoren en kunnen worden opgevraagd via onze klantenservice.
    Wat gebeurt er als er niemand aanwezig is op het afleveradres?
    Wanneer er niemand aanwezig is op het moment van aflevering en het pakketje ook niet bij de buren kan worden afgegeven, zal de vervoerder hiervan een bericht achterlaten in de brievenbus. Afhankelijk van de transporteur in kwestie, zullen hierna nog 1 of meerdere nieuwe afleverpogingen worden gedaan.

    Mocht er dan wederom niemand aanwezig zijn (ook niet bij de buren) dan zal het pakket naar een lokaal pakketpunt van de vervoerder worden gebracht waar deze nog enkele weken kan worden opgehaald, of zal het pakket worden teruggestuurd naar de afzender.
    Verzenden jullie ook naar het buitenland?
    Wij hanteren een all-in prijsmodel, waarbij een standaard verzending naar 1 adres in Nederland of België altijd is inbegrepen. Op aanvraag kunnen wij jouw bestelling tegen meerprijs ook naar een ander land (binnen of buiten Europa) verzenden.

    De verzendkosten voor een levering van jouw bestelling naar een ander land dan Nederland of België zijn afhankelijk van diverse factoren en kunnen worden opgevraagd via onze klantenservice.

    Algemeen

    Waar vind ik jullie contactgegevens?
    Op de contactpagina vind je alle contactgegevens van De Merchandise Fabriek. Om je verder zoeken te besparen, hebben we hieronder de belangrijkste gegevens op een rijtje gezet:

    De Merchandise Fabriek
    Vosdonk 39C
    4879NC Etten-Leur
    Nederland

    Telefoon: 085 - 401 13 77
    E-mail: verkoop@merchandisefabriek.nl
    Wat zijn jullie openingstijden?
    Maandag: 09:00 tot 17.30
    Dinsdag: 09:00 tot 17.30
    Woensdag: 09:00 tot 17.30
    Donderdag: 09:00 tot 17.30
    Vrijdag: 09:00 tot 17.30
    Zaterdag: Gesloten
    Zondag: Gesloten

    Op nationale feestdagen (in Nederland) zijn wij gesloten.
    Waar kan ik reviews vinden over jullie bedrijf?
    Wij hebben maar één doel: Ervoor zorgen dat jij als klant super tevreden bent. Service is bij ons geen afdeling, maar zit ingebakken in ons DNA. Iedere bestelling krijgt daarom de maximale aandacht van onze medewerkers. Afspraak = nakomen. En daarvoor doen we altijd nét dat beetje extra.

    Wij begrijpen dat je dit natuurlijk liever van onze klanten hoort. Een paar onafhankelijke reviews van andere klanten zeggen immers veel meer dan alleen onze eigen mooie woorden. Op het onafhankelijke klantbeoordelingsplatform van KiyOh lees je wat klanten over ons vertellen. Positief of negatief, ongezouten en onafhankelijk. Zo kun jij zelf bepalen of je met ons zaken zou willen doen.
    Wat verstaan jullie onder 'werkdagen'?
    Wij werken van maandag t/m vrijdag (behalve op nationale feestdagen). De levertijdsindicatie in werkdagen, die staat aangegeven bij de artikelen op onze website, gaat in op het moment dat wij jouw schriftelijke goedkeuring hebben ontvangen op de drukproef en we dus direct aan de slag kunnen met de productie van je bestelling.

    Om een levering binnen het aangegeven aantal werkdagen te kunnen realiseren, is het dus van belang dat wij jouw logo (of ander eigen artwork) zo snel mogelijk ontvangen en binnen 24 uur jouw goedkeuring op onze digitale drukproef ontvangen.
    Kan ik bij jullie veilig bestellen?
    Om ervoor te zorgen dat je bij ons veilig kunt bestellen en betalen, maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding tussen onze website en jouw webbrowser. Je gegevens worden via een versleutelde verbinding over het internet naar ons verstuurd. Zo zorgen we er samen voor dat anderen niet de kans krijgen om stiekem mee te kijken.

    Je herkent deze beveiligde verbinding aan het groene slotje in je browser. Voor deze versleutelde verbinding maken wij gebruik van - sorry voor het technische abracadabra - SSL met 256 bits encryptie. Deze beveiligde verbinding wordt automatisch toegepast zodra je onze website bezoekt, je hebt hiervoor geen speciale software nodig.
    Wat zijn jullie algemene voorwaarden?
    Onze algemene voorwaarden kun je bekijken via de link die je aantreft onderaan iedere pagina op onze website. Daarnaast sturen we ze mee met iedere offerte die je van ons per mail ontvangt.

    Heb je vragen over onze algemene voorwaarden of kom je er niet helemaal uit? Je kunt ons altijd even bellen 085 - 401 13 77, of mailen met je vragen. We staan graag voor je klaar.
    Er staat een spelfout in mijn geleverde bestelling, wat nu?
    Helaas kan het weleens voorkomen dat een geleverde bestelling uiteindelijk niet helemaal naar wens is, bijvoorbeeld omdat je na levering een spel- of taalfout hebt ontdekt. Omdat wij jou graag altijd de best mogelijke prijs willen kunnen bieden, worden bestellingen bij ons tijdens het productieproces zoveel mogelijk geautomatiseerd verwerkt.

    Ons uitgangspunt is dat de drukproef waarop wij jouw akkoord voor productie hebben ontvangen, hierin altijd leidend is. Hoewel wij onze drukproeven met de grootst mogelijke zorg opmaken, kunnen wij niet garant staan voor een redactionele eindcontrole op het door jou aangeleverde artwork. En ook wijzelf kunnen soms een foutje maken. Daarom vragen wij je altijd om onze digitale drukproef zorgvuldig te controleren op alle details, vóórdat je ons jouw akkoord doorgeeft.

    In het geval van een klacht, zal altijd worden gekeken of het eindresultaat zoals door ons geleverd, overeenkomt met de door jou goedgekeurde drukproef. Klachten over geleverde artikelen kunnen wij dus alleen in behandeling nemen wanneer er sprake is van een afwijkend resultaat, ten opzichte van de door jou goedgekeurde drukproef.
    Ik heb een klacht, wat nu?
    Waar mensen werken, kunnen fouten worden gemaakt. Ook bij ons komt dat helaas wel eens voor. Maar als dat gebeurt, willen wij dat zo snel en correct mogelijk herstellen. Mocht je onverhoopt niet helemaal tevreden zijn over je ontvangen bestelling, dan horen we dat graag zo snel mogelijk van je, zodat we samen met jou tot een passende oplossing kunnen komen.

    Je kunt een klacht of reclamatie bij ons indienen door een mail te sturen naar klacht@merchandisefabriek.nl. Heb je geen klacht, maar wel een tip of idee waarmee je denkt dat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Laat het ons dan weten via feedback@merchandisefabriek.nl.
    Hoe vraag ik bij jullie een offerte aan?
    Wanneer je op onze website een product hebt gevonden waarvoor je een offerte wenst te ontvangen, kun je op de productpagina in enkele stappen jouw product samenstellen, inclusief de eventueel gewenste bedrukkingen. Aan de rechterkant zie je direct een opsomming van je gekozen opties en wat dit in totaal zal gaan kosten. Vervolgens heb je de mogelijkheid om dit aanbod zelf eenvoudig op te slaan als offerte in PDF, of deze te laten mailen naar een e-mailadres.

    Wil je een offerte aanvragen voor producten die je niet op onze website kunt vinden, voor grotere oplages of voor custom made artikelen? dan kun je ons natuurlijk ook altijd je aanvraag per mail sturen: verkoop@merchandisefabriek.nl
    Kunnen jullie ons sponsoren?
    De Merchandise Fabriek doet als bedrijf graag wat terug voor de maatschappij. Omdat wij wekelijks talloze aanvragen voor sponsoring ontvangen kunnen wij helaas niet op ieder sponsorverzoek dat wij ontvangen ingaan. Daarom hanteren we een aantal richtlijnen:

  • Voor goede doelen en instellingen met een ANBI-status hanteren wij een vaste korting van 20% op onze standaard artikelprijzen. Dit kan zonder sponsoraanvraag worden geregeld via onze verkoopafdeling
  • Wij sponsoren uitsluitend non-profit initiatieven en organisaties zonder commerciële doelstelling of winstoogmerk
  • Wij sponsoren geen initiatieven die politiek gevoelig zijn, een religieuze achtergrond hebben of een maatschappelijke discussie kunnen oproepen
  • Wij sponsoren geen individuen

  • Sponsorverzoeken kunnen alleen schriftelijk worden ingediend per mail (sponsoring@merchandisefabriek.nl). Wij streven ernaar om binnen 1 week op sponsoraanvragen te reageren.

    Heb je een andere vraag?

    Contactformulier
    Contactformulier hier